Odpowiedzi

2010-01-18T19:59:11+01:00
X - ilość solanki 10%
y - ilość solanki 4%

x+y=15
10%x+4%y=15×6%
0,1x+0,04y=15×0,06
x=15-y
0,1(15-y)+0,04y=0,9
1,5-0,1y+0,04y=0,9
- 0,06y=0,9-1,5
-0,06y=-0,6|:(-0,06)
y=10 kg

x=15-10
y=5 kg

odp. Trzeba wziąć 10 kg solanki 4% i 5kg 10%
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:04:07+01:00
X- ilośc solanki 10%
y-ilosc solanki 40%
15 kg -ilosc solanki 6%

robimy układ równań:
w pierwszym równaniu: x+ y= 15
a w drugim 10%x+40%x=6%*15

Wyjdzie na pewno dobrze :) Dasz radę rozwiązać dalej? Zostało tylko ten układ rozwiązać np metodą podstawiania czy przeciwnych współczynników :)
1 1 1