A) Jedna z przekątnych rombu ma długość 15 cm, a druga przekątna jest 4 razy dłuższa. Oblicz pole tego rombu.
b) Romb ma pole równe 60 cm ² , jedna z jego przekątnych ma długość 12 cm. Jaką długość ma druga przekątna ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:05:46+01:00
A)
e = 15 cm
f = 15 cm x 4 = 60 cm
P = e x f : 2
P = 15 cm x 60 cm : 2 = 450 cm²

b)
e = 12 cm
P = 60 cm²
f = 60 cm² x 2 : 12 cm = 10 cm

proszę ;)
270 4 270
2010-01-18T20:06:39+01:00
A)
przekątna e = 15cm
przekątna f = 15 x 4 = 60cm
P = ½e x f = ½15 x 60= 450cm²

b)
P = 60cm²
przekątna e=12cm
przekątna f= y
½12 x y = 60.
przekątna f = 10cm
58 3 58