Jedną szklankę napełniono oliwką o gęstości 0,92g na cm 3,a drugą szklankę napełniono wodą o gęstości 1g na cm3.Oblicz ile razy szklanka wody jest większa od szklanki oliwki.

oblicz masę 256dm3 nafty. Gęstość wynosi 1g na cm3.

z góry dzięki potrzebne na teraz ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:05:03+01:00
Dane:
V nafty=256dm3 = 256 000 cm3
d nafty=1g/cm3

Szukane:
m=?


d=m/V

m=d* V
m=1g/cm3* 256 000cm3= 256 000g=256kg

Odp.:Masa nafty wynosi 256 kg.
2010-01-18T22:30:08+01:00
to 1 / 0.92 = 1.087 ( nie rozumiem pytania)

skoro tak to 256dm3 = 256000cm3
256000cm3 * 1g/cm3 = 256000g