Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T20:14:04+01:00
2 pary skrzydeł- Pierwsza para jest stwardniała, jej zadanim jest ochrona drugiej pary skrzydeł
Druga para jest duża i rozłożysta. Mają postać cienkich błon
Czółki- pełnią rolę narządów dotyku, smaku i węchu
Oczy złożone- dobrze odbierają ruch i kolory
Aparat gębowy- do przyjmowania pokarmu
Ciało owadów pokrywa chitynowy oskórek. Produkuje różne wydzieliny, które chronią organizm przed wysychaniem , drapieżnikami i pasożytami.
Otwart układ krwionosny,oddychanie przy pomocy tchawek,układ nerwowy, pokarmowy
33 3 33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:14:12+01:00
Wspólne cechy owadów:
- pancerz, który nie przepuszcza wody,
- zdolność latania, występuje u większości owadów,
- mają trzy części ciała: głowę, tułów i odwłok oraz 3 pary odnóży krocznych,
- większość z nich występuje na lądzie.

Też miałam takie ćwiczenie, pani mi sprawdzała, powiedziała, że dobrze ^^.
116 4 116
2010-01-18T20:14:52+01:00
Wiekszość z nich posiada skrzydła
maja odwłok
żyja w środowisku naturalnym
żywia się roślinami i innymi owadami
posiadaja czółki
37 2 37