Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T20:16:57+01:00
Przyczyny powstania Kosciuszkowskiego:
- utrata suwerenności Polski po 2 rozbiorze
- sprzyjajaca sytuacja miedzynarodowa
- dążenie do uzyskania pomocy Francji
- kryzys gospodarczy w RP
- działalnośc konspiracyjna
- działalnośc emigracji politycznej
- wpływ ideologi liberalizmu
- konserwatywne nastawienie szlachty
- walka z Prusami i Rosją
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:17:05+01:00
była przewaga wojskowa armii rosyjskiej, a potem także pruskiej. Polacy mieli gorsze uzbrojenie i o wiele mniej żołnierzy. Francja nie udzieliła Polakom pomocy militarnej, kosztem Polaków polepszyła swoje położenie na forum polityki europejskiej.
7 4 7