Odpowiedzi

2010-01-18T20:21:07+01:00
Ponieważ napięcie wyjściowe zmienia się wraz ze zmianami prądu obciążenia, układ stabilizatora "śledzi" napięcie wyjściowe, dokonując takiej zmiany w wysterowaniu tranzystora szeregowego, jaka jest konieczna do utrzymania napięcia wyjściowego na stałym poziomie.
W chwili obecnej można bardzo łatwo konstruować zasilacze stabilizowane dzięki technice układów scalonych.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T22:35:22+01:00
Zasilacz stabilizowany,jak w każdym zasilaczu znajduje sie transformator.transformator przetwarza prąd przemienny z sieci 230v na prąd o mniejszym napięciu.Niestety transformator z zasady swojego dzialania nie zapewnia cały czas takiego samego napięcia(dzięki diodom umieszczonym na wyjściu transformatora uzyskuje się prąd stały,ale nie jest on zbyt stabilny).Napięcie będzie się wachac w zależności od obciążenia. zasilacz stabilizowany wytwarza stałe,i stabilne napięcie oraz nie wystepuje efekt zmiany napięcia po obciążeniu zasilacza jakimś urzadzeniem.W zasilaczu stabilizowanym po stronie wtórnej uzwojenia transformatora,na wyjściu napięcia znajdują się diody prostownicze oraz scalony stabilizator który dba o to aby nie było skoków napięcia i utrzymywało sie cały czas na takim samym poziomie
1 5 1