Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:24:39+01:00
D-przekątna
P-pole prostokąta
a i b- boki prostokata

a²+b²=d²
(3√2)²+b²=7²
18+b²=49
b²=31
b=√31cm

P=a x b
P= 3√2 x √31= 3√62cm²
2010-01-18T20:29:44+01:00
Przede wszytskim zrób sobie rysunek. zaznacz przekatna i bok, którego długośc masz podaną. drugi bok oznacz jakakolwiek literą np. a wzór na pole prostokata to P = a * b gdzie a i b to długości boków prostokata. teraz spójrz na rysunek i zobacz ze przekątna prostokata jest przeciwprostokatna trójkata prostokatnego, natomiast dwa boki to przyprostokatne tego trójkąta

i teraz liczysz z twierdzenia Pitagorasa

a² + b² = c²
(3√2)² + b² = 7²
18 + b² = 49
b² = 49 - 18
b² = 31
b = √31 i masz długośc drugiego boku prostokata

liczymy pole prostokata

P = a * b
P = √31 * 3√2
P = 3√ 62 i masz pole tego prostokąta
1 5 1
2010-01-18T20:33:56+01:00
D=7cm
b=3√2cm
d²=a²+b²
(7)²=a²+(3√2)²
49=a²+18
a²=49-18
a²=31
a=√31

P=a×b
P=√31×3√2
P=3√62 cm²