Odpowiedzi

2010-01-18T20:24:13+01:00

5*0,3=1,5kg
5kg+1,5kg=6,5kg

lub
5kg*1,3=6,5kg
2010-01-18T20:24:46+01:00
100%-5kg
10%-0,5kg
30%-1,5kg

100%+30%=masa chleba

5=1,5=6,5 [kg]

Chleb wypieczony z 5kg mąki waży 6,5 kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:35:47+01:00
Chleb waży o 30% więcej niż wzięta do wypieku mąka.Ile waży chleb upieczony z 5kg mąki?

układasz proporcje...
5kg to wiesz, że wzięto tyle mąki.
chleb waży o 30% więcej od tej mąki...

czyli:

5kg-100%
x-130%

na krzyż:
x= (5•130):100= 650:100= 6,5 kg.

możesz też łatwiejszym sposobem:
5kg•30%= 1,5kg.
5kg+1,5kg=6,5 kg.

Odp: Otrzymamy 6,5 kg.