Odpowiedzi

2010-01-18T20:35:10+01:00
Masa molowa azotu- 14g/mol
Masa molowa kwasu azotowego (III) HNO2= 47g/mol

% zawartość azotu w kwasie azotowym(III)= 14gmol/47gmol* 100%= 29,79%

Masa molowa kwasu azotowego(V) HNO3= 63g/mol

% zawartość azotu w kwasie azotowym(V)= 14g/mol/63g/mol*100%= 22,(2)%

Większa zawartość procentowa azotu ma miejsce w kwasie azotowym(III)- HNO2
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:42:54+01:00
M-masa

kwas azotowy (V)
m HNO₃= 1u+14u+16u*3=15u+48u=63u
(masa azotu w tym kwasie=14u)

63u - 100%
14u - x %

63x=14*100
63x=1400 /÷63
x≈22,2 %


kwas azotowy (III)
m HNO₂= 1u+14u+16u*2=15u+32u=47u
(masa azotu w tym kwasie=14u)

47u - 100%
14u - x %

47x=14*100
47x=1400 /÷47
x≈ 29,8%

22,2%<29,8%
Odp.: Większa zawartość procentowa azotu jest w kwasie azotowym (III).
33 4 33