Odpowiedzi

2010-01-18T20:37:41+01:00
Jeżeli masz połaczenie szeregowe to natężenie I masz stałe a napiecie Ucałkowite bedzie rowne U1+U2(moze byc wiecej w zależności od ilości opornikow)

Z prawa ohma masz wzór U=J*R czyli R=U/J

czyli R1 po podstawieniu jest rowne 12omów(podstawiesz 36/3)
potem wiesz że napiecie wychodzace musie być równe sumie napiec wchodzacych wiec R2=24/3 czyli R2 jest rowne 8omów

Przepraszam po dłuższym zastanowieniu kolega na dole ma racje
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:38:08+01:00
U=60V
U1=36V
I=3A
R1,R2=?
I=U1/R1
R1=U1/I=36V/3A=12Ω
U2=U-U1=60V-36V=24V
R2=U2/I=24V/3A=8Ω
1 5 1