Odpowiedzi

2010-01-18T20:48:42+01:00
O upadku i rozbiorze I Rzeczypospolitej w XVIII w. zadecydowało wiele przyczyn, z pośród których można wyróżnić co najmniej trzy główne, spowodowane przez władających Rzeczpospolitą. Były to:
- Zaplątanie się w wojny północne o egzotyczne Inflanty, wpierw przez Zygmunta II Augusta, potem Stefana Batorego, Zygmunta III Wazę i wreszcie przez Augusta II Wettina na początku XVIII wieku.
- Brawurowe zwycięstwo pod Wiedniem 14 tys. husarii Jana III Sobieskiego nad ponad 100 tys. armią turecką wielkiego wezyra Kara Mustafy (1683).
- Warcholstwo i sobiepaństwo polskiej magnaterii i szlachty w czasach przedrozbiorowych, a głównie w XVIII wieku.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:51:09+01:00
Bylo kilka przyczyn.

* nasz kraj był wplątany w wojny ( m.in o inflanty) i ludzie się bali .

* Polacy byli zszokowani upadkiem państwa i nie wiedzieli co sie dzieje.

*Rozbiory Polski.

* Poeci emigrowali aby swobodnie tworzyć.

* Ograniczanie praw obywatelskich pod zaborami.

*Brak ojczyzny
12 3 12