Odpowiedzi

  • xxx3
  • Początkujący
2010-01-18T20:38:33+01:00
Fatma namawia jednego ze służących pana Tarkowskiego i Rawlisona - Chamisa, by razem ze swoimi kuzynami - Gebhrem i Idrysem uprowadził Stasia i Nel, którzy mają posłużyć za "okup" dla Anglików za nią samą i jej dzieci.
2010-01-18T20:39:04+01:00
OD tego są też streszczenia ;)

Była to Fatma - chciała, aby puścili ją i dzieci do Smaina.-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:39:34+01:00
Wszyscy trzej pochodzili z pokolenia Dangalów, z którego pochodził też Mahdi, co napawało ich dumą. Byli Sudańczykami. Idrys i Gebhr to bracia, poganiacze wielbłądów, Chamis jest ich kuzynem. Przed porwaniem dzieci Chamis pracował dla kompanii, budującej Kanał Sueski i stąd znał inżynierów Tarkowskiego i Rawlisona oraz ich dzieci. Najbardziej odrażającym z porywaczy był Gebhr, najlepszy dla dzieci był Chamis, który liczył, że po schwytaniu Staś wstawi się za nim. Również Idrys okazywał dzieciom trochę życzliwości, podziwiając też mądrość, przebiegłość i spryt Stasia.

Za porwanie Stasia i Nel Sudańczycy spodziewali się wielkiej nagrody, a spotkało ich rozczarowanie. Nie spotkali Smaina, nie oddali mu dzieci, nikt nie docenił ich wyczynu. Chory Idrys pozostał w Chartumie, Chamis i Gebhr zginęli z ręki Stasia.
1 5 1