Odpowiedzi

2010-01-18T20:46:59+01:00
Ziemia jest to geoida czyli jest spłaszczona przy biegunach. A więc ruch obiegowy ziemii obraca nią. Słońce pokonuje wtedy drogę oz zwrotnika do zwrotnika co powoduje podwójne górowanie nad równikiem.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:54:50+01:00
A więc tak:
42'N słońce nigdy nie góruje na tej długości geograficznej ponieważ najdalszy punkt, nad którym ma to miejsce miesci sie na zwrotnikach(23'27')
7'S Góruje tam po 22 grudnia oraz przed 23 marca
12'N tutaj góruje natomiast po 23 marca i przed 22 czerwca

Dzieje się tak ponieważ słońce nie góruje za punktami znajdującymi się dalej niż 23'27' od równika, w tym wypadku nie moze ono dotrzeć do 42'N gdyż jest to zbyt odległe miejsce

7'S słońce góruje tam "poruszając się" na południe oraz wracając z tamtąt
12'N odwrotna sytuacja
2 4 2