`.daje tyle pkt. bo potrzebuje to na zaraz chwila;

1.
a) ile wynosi średnia arytmetyczna liczb 2k - 1 i 2k +1?
b) oblicz srednią arytmetyczną liczb 2k - 3, 2k + 1 i 2k + 5.
c) ile wynosi średnia arytmetyczna trzech kolejnych liczb naturalnych następujących bezposrednio po liczbie 2k?

`.blagam -> szybciutko ;]
<33333

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:56:24+01:00
Moim zdaniem powinno to być tak :
a) Śr.art = (2k-1)+(2k+1) to dzielimy przez 2 = 4k/2 , 2 przed nawias co daje nam średnią która wynosi 2k.
b) Śr.art = (2k-3)+(2k+1)+(2k+5) i to dzielimy przez 3 czyli mamy
6k+3/3 = 3 przed nawias co daje 2k+1
c) 1 liczba naturalna 2k+1
2 liczba naturalna 2k+3
3 liczba naturalna 2k+5
Śr.art = (2k+1)+(2k+3)+(2k+5)/3 = 6k+9/3 = 3 przed nawias co daje nam 2k+3
1 5 1
2010-01-18T20:57:00+01:00
) (2k - 1 + 2k + 1):2= 4k : 2 = 2k
b) (2k -3 + 2k + 1 i+ 2k +5) : 3 = (6k - 3) : 3= 2k - 1
c) 1 liczb- 2k
2 liczb- 2k + 1
3 liczb- 2k + 2

(2k+2k+1+2k+2): 3=(6k+3) : 3+ 2k +1