Odpowiedzi

2010-01-18T20:53:11+01:00
X - kaczki
y - kury
z - gęsi
x+y+z=53
2x=y
z=y-7
x+y+y-7
2x=y
2x+2y=60
2x=y
2x+2y=60
4x-2y=0
x=10
y=20
z=13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:54:59+01:00
Razem = 53ptaki
Kaczek = najmniej
Kur = 2 x kaczek
Gęsi = kury - 7
Kaczki = 12
Kur = 24
Gęsi = 17
Odpowiedź: Kaczek jest 12, kur 24, a gęsi 17.


Mam nadzieję, że pomogłam ;).
2010-01-18T20:57:04+01:00
53 razem
x - liczba kur
x – 7 – liczba gęsi
x/2 – liczba kaczek
x+x-7+x/2 = 53 /*2
2x +2x- 14 + x = 106
5x = 106 + 14
5x=120 / /5
x= 24 - liczba kur
24 - 7 = 17 - liczba gęsi
24/2 = 12 liczba kaczek
spr:
24 +24-7+24/2= 53
24+24-7+12=53
53=53