Odpowiedzi

2010-01-18T20:53:18+01:00
{2x-y=5/*3
{x+3y=-8

{6x-3y=15
+{x+3y=-8

7x=7/:7
x=1

x+3y=-8
1+3y=-8
3y=-8-1
3y=-9/:3
y=-3
______________________

{-2x+y=6/*2
{3x-2y=-9

{-4x+2y=12
+{3x-2y=-9
-x=3/*-1
x=-3

3x-2y=-9
3*-3-2y=-9
2y=-9+9
2y=0
y=0
1 5 1
2010-01-18T20:54:16+01:00
A)
2x-y=5|*3
x+3y=-8

6x-3y=15
x+3y=-8
7x=7|:7
x=1

2*1-y=5
2-y=5
-y=5-2
-y=3|:(-1)
y=-3

b)
-2x+y=6|*2
3x-2y=-9

-4x+2y=12
3x-2y=-9
-x=3|:(-1)
x=-3

-2*(-3)+y=6
6+y=6
y=6-6
y=0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:54:21+01:00
{2x-y=5 /*3
{x+3y=-8

{6x-3y=15
{x+3y=-8

dodajemy stronami

7x=7
x=1

wstawiamy do drugiego równania

1+3y=-8
3y=-9
y=-3

{x=1
{y=-3

----------------------------

{-2x+y=6 /*2
{3x-2y=-9

{-4x+2y=12
{3x-2y=-9

dodajemy stronami

-x=3
x=-3

wstawiamy do pierwszego równania

6+y=6
y=0

{x=-3
{y=0
1 5 1