Odpowiedzi

2010-01-18T20:52:09+01:00
Dwie proste są równoległe kiedy mają taki sam współczynik a - w tym przypadku 2. Szukana prosta będzie mieć postać y = 2x +b

Żeby wyliczyć b, podstawiamy współrzędne punktu P i mamy równanie z jedną niewiadomą:
2 = 2*3 + b
2 = 6 + b
b = -4

Szukane równanie prostej to: y=2x-4
2010-01-18T20:53:03+01:00
Skoro są równoległe to a=a, więc współczynnik kierunkowy będzie wynosił 2. Pozostaje Ci jescze tylko wyliczyc b więc podstawiasz to wzoru y=ax+b dane z punktu P

2=2*3+b
b=-3

Twoj wzor to:

y=2x-4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T20:53:49+01:00
Y=2x+8 P(3,2)
2=2*3+b
2=6+b
2-6=b
b=-4
Równanie:
y=2x-4

P.S.
a1=a2
współczynnik "a" musi być równy, podkładasz tylko x i y z danego punktu i obliczasz tym współczynnik "b" i masz równanie prostej równoległej

:)