Odpowiedzi

2010-01-18T21:06:16+01:00
Układamy proporcje
510kg----90%
x-------15%
x=(510kg*15%):90%
x=85kg
otrzymamy 85kg grzybów suszonych
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:10:50+01:00
Tworzymy tabelę. Kolejne kolumny będę oddzielała znakiem |
pierwszy wiersz
grzyby | woda | susz

drugi wiersz (waga w kg)
510 | x | 510-x

trzeci wiersz (procentowa zawartość wody)
90 | 100 | 15

Podczas suszenia zachodzi równanie:
grzyby - woda = susz

uzupełniamy równanie mnożąc wiersze tabeli przez siebie

510*90 - 100x = 15(510-x)
45900 - 100x = 7650-15x
85x=38250
x=450 (masa wody)

510-450=60
Otrzymamy 60 kg suszonych grzybów.
9 4 9
2010-01-18T21:16:22+01:00
Najpierw obliczamy zawartość wody:
510kg * 90%/100% = 459kg
Teraz trzeba obliczyć 15% zawartość wody w grzybach:
459kg*15%/90%=76,5kg
Obliczamy wagę grzybów bez wody:
510kg-459kg=51kg
A teraz dodajemy do tego 15% wody:
51kg+76,5kg= 127,5kg
Otrzymamy 127,5kg grzybów suszonych z 15% zawartością wody

PS Moje rozwiązanie jest prawidłowe i sprawdzone.
9 3 9