Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T16:47:11+02:00
X - ilość harcerzy

10 - tyle zupy nagotowali
3,4 - tyle dolali
0,4 tyle zjadł każdy harcerzyk
3,8 - jak zjedli to tyle zostało

13,4 - tyle wyszło zupy (10+3,4)

13,4 - 0,4x = 3,8 | +0,4x -3,8
0,4x = 9,6 | : 0,4
x=24

odp: Było 24 harcerzy.
1 1 1
2009-09-29T16:51:03+02:00
Harcerze ugotowali 10 litrów grochówki. Zupa była bardzo gęsta, więc dolali jeszcze 3,4 litra wody. Każdy z harcerzy zjadł po ⅖ litra zupy. W garnku zostało jeszcze 3,8 litra grochówki. Ilu było harcerzy?

10 litrów+3,4 litra=13,4 l
⅖ litra=0,4 litra
13,4 l - 3,8 l =9,6 l
9,6 l: 0,4 litra=96:4=24 osoby
1 5 1