Na podstawie poniższegotekstu napisz, który lot będzie trwał krócej: z Nowego Jorku do Londynu czy z Londynu do Nowego Jorku. Uzasadnij swój wybrór.
Prądy strumieniowe to wąskie, niemal poziome strumienie powietrza, występujące w górnych warstwach troposfery i dolnych partiach stratosfery. Tworzą sie one najczęściej w strefach położonych między 35 (stopni) a 65 (stopni) szerokości geograficznej. Prądy te okrążają całą kulę ziemską z zachodu na wschód z prędkością dochodzącą do 200 km/h. Bardzo często są one wykorzystywane przez pilotów samolotów pasażerskich, którzy mogą w ten sposób skróci czas przelotu i zmniejszy zużycie paliwa.

2

Odpowiedzi

2010-01-18T21:09:37+01:00
Nj do Londynu poniewarz z L do NJ mijamy linia czasu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:10:57+01:00
Krócej będzie trwał lot z Nowego Jorku do Londynu, ponieważ z leżącego na zachód
Nowego Jorku biegną owe prądy.
1 5 1