Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:07:32+01:00
Falanga- szyk bojowy ( W SPracie )
Hoplita - ciężko zbrojny wojownik pieszy ( w sparcie)
geruzja- rada starszych
8 4 8
2010-01-18T21:10:45+01:00
Falanga - zwarty oddział bojowy greckiej, a potem macedońskiej i hellenistycznej piechoty. Powstała w VII w. p.n.e.


Hoplici - ciężkozbrojni piechurzy walczący w zwartym szyku, zwanym falangą.

Geruzja - rada starszych w starożytnej Sparcie, główny organ władzy w oligarchii spartańskiej. W jej skład wchodziło dwóch królów, oraz 28 starszych obywateli - gerontów.

proszę ; *
10 4 10