Prośba !! ;)przetłumacz na jezyk angielski
1. wczoraj o 11 jadlam sniadanie
2. Ela robiła zakupy podczas gdy Beata gotowała obiad.
3.Iwona grała w siatkówke wczoraj od 14 do 16.

jakby ktos bylby tak miły i wytłumaczył mi o co chodzi w tym czasie past continuos i róznica z past simple :) proszeee :) o jak najszybszą odpowiedz :)

3

Odpowiedzi

2010-01-18T21:13:53+01:00
1. I was eating breakfast yesterday at 11 o'clock
2. Ela were doing shopping while Beata were cooking dinner
3. Iwona were playing volleyball yesterday since 2 to 4 p.m.

Porównanie tych czasów możesz znaleźć np tutaj:
http://www.tlumaczenia-angielski.info/angielski/pastspastc.htm
1 1 1
2010-01-18T21:14:23+01:00
1. Yesterday at 11 o'clock I was having breakfast.
2. Ela was doing shopping while Beata was cooking dinner.
3. Iwona was playing volleyball from 14 to 16 o'clock yesterday.

Past Simple używamy gdy mówimy o czynności w przeszłości która trwała i się skończyła. Past Continuous używamy gdy mówimy o czynności która trwała ale nie wiadomo czy się skończyła.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:27:44+01:00
1. wczoraj o 11 jadlam sniadanie Yesturday I was eating breacfast at 11.
2. Ela robiła zakupy podczas gdy Beata gotowała obiad. Ela was doing shopping while Beata was cooking a dinner
3.Iwona grała w siatkówke wczoraj od 14 do 16.Iwona was playing volleyball yesterday from 14 to 16.

Czasu Past Continuous używamy do mówienia o wydarzeniach trwających w określonym momencie w przeszłości, które trwały przez jakiś czas. Często gdy trwała ta czynność ktoś wyknywał inną - wtedy tą drugą czynność wyrazimy w czasie Past Simple. W takim przypadku bardzo pomocne są słowa while (podczas gdy) i when (kiedy)
np.
Ania broke her arm when she was painting the ceiling.
When you telephoned me, I was studying for an exam.

Używając czasu Past Continuous możemy także wyrazić dwie czynności, które trwały jednocześnie - patrz zdanie 2

Czas Past Simple opisuje jedynie wydarzenia z przeszłości, które nie ma związku z chwilą obecną.

Gdybybyś chciała jeszcze dowiedzieć się więcej pisz na pw
1 2 1