Odpowiedzi

2009-09-29T16:44:23+02:00
Terezjasz, w mitologii greckiej niewidomy wieszczek z Teb.O przyczynach ślepoty Terezjasza istnieją dwa przekazy:
•wzrok odebrała mu Atena, gdy ujrzał ją nagą w kąpieli
•oślepiła go Hera za rozsądzenie na korzyść kobiet jej sporu z Zeusem
Terezjasz w młodości przez 7 lat był kobietą, dlatego mógł rozstrzygnąć konflikt: kto doznaje większej przyjemności w miłości, kobieta czy mężczyzna. W dowód wdzięczności Zeus obdarował Terezjasza bardzo długim życiem i zdolnością jasnowidzenia.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T16:45:50+02:00
Tejrezjasz - w mitologii greckiej grecki wróżbita. Urodził sie kobietą, pod wpływem nieznanych czarów przemienił się w mężczyznę.

O przyczynach ślepoty Terezjasza istnieją dwa przekazy: wzrok odebrała mu Atena, gdy ujrzał ją nagą w kąpieli, lub sprzeciwienie się zdaniu Hery - Hera i Zeus spierali się o to, kto jest bardziej skłonny ulegać pokusom miłości: mężczyzna czy kobieta. Wezwali na sędziego Tejrezjasza, ponieważ przez część swego życia był kobietą. Terezjasz był tego samego zdania co Zeus, odparł więc: "kobieta". Hera sprawiła, że oślepł. Zeus z kolei uczynił go nieśmiertelnym i przyznał mu dar przewidywania przyszłości.
17 4 17