Odpowiedzi

2010-01-18T21:23:52+01:00
Witaj

100 g 3% roztw. soli zawiera 3 g soli
x g 3% roztw. soli zawiera a g soli
------------------------------------------------------
x = 100g x a/3g = 100a/3 gramów 3% roztw.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:43:54+01:00
Ja zrobiłabym to zadanie na podstawie tabelki.
1 wiersz:
sól | woda | roztwór
2 wiersz (% zawartość soli)
100 | 0 | 3
3 wiersz (masa w g)
a | x | a+x

a+x ponieważ zmieszano razem sól i wodę

mamy równanie:
sól + woda = roztwór

podstawiamy dane mnożąc wiersze tabeli:
100a + 0x = 3(a+x)
100a = 3a + 3x
3x = 97a
x = 33 i 1/3 a [g] - ilość wody

a + x = a + 33 i 1/3 a
a + x = 34 i 1/3 a [g] - ilość roztworu