Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T21:27:32+01:00
2x 6cm + 2x 200 cm = 12 cm+400cm=412 cm

OBWOD= 412 cm

6x200= 1200

POLE= 1200 cm
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:30:35+01:00
20dm=200cm
Obw = (6+6)+(200+200)=412cm
P=6 pomnożyć 200=1200cm²



Przy obwodzie można też zrobić to tak
Obw= 2 pomnożyć 6+2 pomnożyć 200= 412cm
2010-01-18T21:31:06+01:00
Obwód prostokąta o bokach c i d obliczamy ze wzoru:
Ob=2*c+2*d
pole:
P=c*d

Aby przystąpić do rozwiązania musimy "Ujednolicić" jednostki;
6cm=0,6dm
lub
20dm=200cm

Ob=2*0,6dm+2*20dm=1,2dm+40dm=41,2dm
lub w cm:
Ob=2*6cm+2*200cm=12cm+400cm=412cm

P=0,6dm*20dm=12dm²
lub w cm:
P=6cm*200cm=1200cm²
1 1 1