Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:50:00+01:00
3 równe boki to x, x, x = 3x
4 bok = x + 3
5 bok = x + 4
6 bok = x - 5

obw = 3x + x + 3 + x + 4 + x - 5 = 6x + 2

Spr Jeśli podstawisz sobie jakąś liczbę za x np 7 to:
obw = 6x + 2 = 42 + 2 = 44
3 równe boki to x, x, x = 3 * 7 = 21
4 bok = 7 + 3 = 10
5 bok = 7 + 4 = 11
6 bok = 7 - 5 = 2
Sumując wychodzi 44
2010-01-18T22:25:13+01:00
3 równe boki to x, x, x czyli 3x
4bok= x+3
5bok= x+4
6bok= x-5

obw=3x + x + 3 + x + 4 + x - 5 = 6x + 2