Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T21:36:17+01:00
Patrzysz do układu na pierwiastek który cie interesuje. U jego góry jest zapisana pewna liczba czyli masa atomowa. Ponizej jest liczba atomowa. Liczba atomowa oznacza liczbe protonów w jadrze oraz elektronów na powłokach. Natomiast aby obliczyć liczbę neutronów od masy atomowej odejmyjemy liczbe atomową.

Wiec sód masa atomowa=23, liczba masowa =11 wiec neutronów jest 23-11=12
11 4 11
2010-01-18T21:39:59+01:00
Mama nadzieje ze pomogę i o to chodzilo

symbol pierwiastka: Li
Górna liczba (l. masowa)=a,
dolna liczba(atomowa)=b,

liczba elektronów=protonów
elektronów=b
protonów=b

Neutrony=l.masowa-atomowa
neutronów=a-b=...


np. symbol: K
L. masowa=40
l. atomowa=19

elektrony=19
protony=19
neutrony=40-19=21

sód
masa atomowa=23,
liczba masowa =11
neutrony 23-11=12
6 3 6