Zadanie 1 )
Pewną liczbę powiększono o 6% i otrzymano 31,8. Jaka to liczba?

Zadanie 2 )
Wpisz cenę towaru przed obniżką ;

Radio
---------
Obniżka o 7,5%
czyli 314,50

Zadanie 3 )
' Na wycieczkę do Hiszpanii pojedzie w tym roku 15 laureatów , co stanowi 2% promila liczby wszystkich uczestników '
Ile osób brało udział w konkursie ?


Obliczenia!
z góry dzięki.
czekam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T22:11:36+01:00
Zad.1
x- szukana liczba

x+6%*x=31,8
x+0,06x=31,8
1,06x=31,8 /: 1,06
x= 30
Odp. Szukana liczba to 30

Zad.2
x-cena przed obniżką

x-7,5%*x=314,50
x- 0,075x= 314,50
0,925x= 314,50 /: 0,925
x=340
Odp. Cena towaru przed obniżką to 340 zł

Zad.3
x= liczba wszystkich uczestników

2% *x = 15
0,02x= 15
x=750
Odp. W konkursie brało udział 750 uczestników.
2 1 2
2010-01-18T22:14:27+01:00
Zad 1. 31,8 - 100 %
x - 6 %

31.8 * 6 :100 = 19.08

1 1 1