Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T22:54:58+01:00
Dane:
r=384 000 km = 384 000 000 m
T=27 dni 7h 34 min = 655h 34 min = 2360040 sek.


s=2πr = 2 * 3,14 * 3,84 * 10⁵ = 6,28 * 3,84 * 10⁵ =2, 41 * 10⁶ km
= 2,41 * 10⁹ m

v= s/t= 2410000000/2360040 = 1021.17 m/s

a dosrodkowe =v²/R = (1021.17 m/s)²/384 000 000 m =
0.002716m/s²
24 5 24
2010-01-18T22:57:40+01:00
Dane:
R=384000[km]=384000000[m]=3,84*10do8[m]
T=27dni 7h 34 min=2332800[s]+7*3600[s]+34*60[s]=2360040[s]=2,36004*10do6[s],
Wzór na przyspieszenie dośrodkowe:
ar=V2/R, wzór na prędkość liniową:V=2Pi*R/T,podstawiam do wzoru na ar, ar=4Pi*R/T2,jednostka,[ar]=[m/s2],to,
ar=(4*3,14*3,84*10do8)/(2,36004*10do6)do2=(12,56*3,84*10do8)/5,57*10do12)=8,7*10do(-4)[m/s]
12 2 12