Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T22:35:22+01:00
Wiec powstaja 2 troj. i jeden to dzieli podstawe na odc i liczymmy z pitagorasa x do potegi 2 + 3 do potegi 2 = 5 po potegi 2 czyli wynosi 4 a drugi 13 do potegi 2 = 3 do potegi drugiej + y do potegi 2 czyli y = pierwiastek stopina 2 z 160 czyli y= 4√10 czyli podstawa to y+x = 4 + 4√10 czyli pole to podst razy wys podzielic na dwa czyli h=3 czyli 6+12√10 czyli 6(1+2√10)
2010-01-18T22:35:46+01:00
Odcinek AC = pierwiastek z 13
h=3
P=axh/2
podstawiamy pod wzór:
pierwiastek z 13 x 3 /2
2010-01-18T22:41:51+01:00
Wysokosc dzieli podstawę na 2 trójkąty prostokątne o podstawie x i y, które w sumie dawają dłuość podstawy wyjściowego trójkąta
h = 3cm

Z twierdzenia pitagorasa liczymy x

x² + h² = 5²
x² + 3² = 5²
x² = 25 - 9
x² = 16
x² = √16
x = 4
liczymy y

y² + h² = (√13)²
y² + 3² = (√13)²
y² = (√13)² - 3²
y² = 13 - 9
y² = 4
y² = √4
y = 2
Podstawa = x + y = 4 + 2 = 6cm
pole trójkata = 1/2 a * h = 1/2 * 6cm * 3cm = 9cm²
1 5 1