Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T23:59:49+01:00
Ja spróbowałbym to zadanie zrobić w ten sposób:
Ep1=0 , Ek1=m*v²/2
Ep2=m*g*h , Ek2=0

Ep1+Ek1=Ep2+Ek2

h=V²/2g = 5 m
2010-01-19T00:26:25+01:00
Witaj
Eko=mv2/2, ale tylko 90% czyli 0,9 / bo 10% czyli 0,1 / czyli Ek' = 0,9mv2/2 zamieni się na Ep=mgh.
Zatem 0,9mv2/2=mgh, ale m upraszcza się i jest
0,45v2=gh czyli h=0,45v2/g=4,5m

Pozdrawiam
czarnadziura