Odpowiedzi

2010-01-18T23:54:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T01:27:55+01:00
Łęczycy w drugiej połowie XIII wieku kilkukrotnie była niszczona.Rzeź Łęczycy w 1331 roku i zburzenie miasta przez Krzyżaków. Władysław Łokietek nie zdążył na czas z odsieczą i również zamek został zdobyty i zniszczony.Oddziały krzyżackie pod wodzą wielkiego marszałka zakonu Dytrycha von Altenburga.Przez dwa dni Krzyżacy oblegali Kalisz( rozpoczynając jego oblężenie, oczekując jednocześnie na przybycie armii Jana Luksemburskiego) oraz niszczyli i rabowali pobliskie osiedla. Miasta nie udało im się jednak zdobyć
5 4 5