Jeszcze raz proszę o ułożenie układów równań do tych zadań:
1) Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y?

2) Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lustro za 4050zł. Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260zł. Ila zapłacił za lustro, a ile za stolik?

2

Odpowiedzi

2010-01-19T08:12:45+01:00
X+y=1000
x+20%x+y-20%y=1000+10%*1000


x-stolik do kawy
y-lustro
x+y=4050
y+25%y+x+40%x=4050+1260
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:05:13+01:00
1)
X+y=1000
x+20%x+y-20%y=1000+10%*1000


2)
x-stolik do kawy
y-lustro
x+y=4050
y+25%y+x+40%x=4050+1260