Odpowiedzi

2010-01-19T09:54:36+01:00
A- głowa ryby
y - tułów ryby
c - ogon ryby
c = 140 dag = 1,4 kg
a = c + 0,5y
y = a + c
a= 1,4 kg + 0,5(a + 1,4 kg)
a = 1,4 kg + 0,5a + 0,7 kg
0,5a = 2,1 kg
a= 4,2 kg
y = 1,4 kg + 4,2 kg = 5,6 kg
a + y + c = 4,2 kg + 5,6 kg + 1,4 kg = 11,2 kg
Odpowiedz: Ryba waży 11,2 kg.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T09:59:50+01:00
Waga ogona - 140dag
waga głowy - y
waga tułowia - x

y = 140 + 1/2x
x = y + 140

y = 140 + 1/2x
x = 140 + 1/2x + 140

y = 140 + 1/2x
x - 1/2x = 280

y = 140 + 1/2x
1/2x = 280/*2

y = 140 +1/2x
x = 560

y = 140 + 280
x = 560

y = 420 dag
x = 560 dag

140 dag + 420 dag + 560 dag = 1120 dag

Odp: Ryba waży 1120 dag
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T10:08:08+01:00
Ogon-140dag
x-głowa
y-tułów
x=140dag+1/2y
y=x+140dag

y=140dag+1/2y+140dag
y-1/2y=280dag
1/2y=280dag
y=560dag

x=140dag+280dag
x=420dag

140dag+560dag+420dag=1120dag
czyli ryba waży 1120dag=11kg i 20dag