Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T10:29:24+01:00
Etna,wezuwiusz,meru
Europa

W Europie jest kilka aktywnych wulkanów, głównie we Włoszech i na Islandii:

* Etna (Włochy) – 3323 m n.p.m.
* Beerenberg (Norwegia) – 2277 m n.p.m.
* Grimsvötn (Islandia) – 1719 m n.p.m.
* Askja (Islandia) – 1510 m n.p.m.
* Hekla (Islandia) – 1491 m n.p.m.
* Katla (Islandia) – 1363 m n.p.m.
* Hvannadalshnukur (Islandia) - 2119 m n.p.m.
* Wezuwiusz ("Vesùvio", Włochy) – 1281 m n.p.m.
* Stromboli (Włochy) – 926 m n.p.m.
* Vulcano (Włochy) – 500 m n.p.m.
* Santoryn (Grecja) – 131 m n.p.m.
* Pico del Teide (Wyspy Kanaryjskie) – 3718 m n.p.m.

W Polsce odnaleźć można ślady dawnego wulkanizmu w Pieninach (góra Wdżar) oraz w Sudetach.
Afryka

* Kilimandżaro (Tanzania) – 5895 m n.p.m.
* Meru (Tanzania) – 4570 m n.p.m.
* Kamerun (Kamerun) – 4094 m n.p.m.

Ameryka Północna

* Orizaba (Meksyk) – 5700 m n.p.m.
* Popocatépetl (Meksyk) – 5452 m n.p.m.
* Rainier (USA) – 4390 m n.p.m.
* Wrangell (USA) – 4270 m n.p.m.
* Colima (Meksyk) – 4265 m n.p.m.
* St. Helen (USA) – 3000 m n.p.m.

Ameryka Południowa

* Llullaillaco (Argentyna/Chile) – 6739 m n.p.m.
* Antofalla (Argentyna) – 6450 m n.p.m.
* Guallatira (Chile) – 6060 m n.p.m.
* Lascar (Chile) – 5990 m n.p.m.
* Cotopaxi (Ekwador) – 5896 m n.p.m.
* Tupungatito (Chile) – 5640 m n.p.m.
* Sangay (Ekwador) – 5325 m n.p.m.
* Maipo (Chile) – 5323 m n.p.m.
* Purace (Kolumbia) – 4700 m n.p.m.
* Villarica (Chile) – 2840 m n.p.m.

Antarktyda

* Erebus (Wyspa Rossa) – 3794 m n.p.m.

Australia i Oceania

* Mauna Kea (Hawaje, USA) – 4205 m n.p.m.
* Mauna Loa (Hawaje, USA) – 4170 m n.p.m.
* Ruapehu (Nowa Zelandia) – 2797 m n.p.m.
* Kilauea (Hawaje, USA) – 1250 m n.p.m.
* Hualalai (Hawaje, USA) – 2521 m n.p.m.

Azja

* Elbrus (Rosja) - 5642 m n.p.m.
* Ararat (Turcja) – 5165 m n.p.m.
* Kluczewska Sopka (Rosja) – 4957 m n.p.m.
* Fudżi-san (Japonia/Honsiu) – 3776 m n.p.m.
* Semeru (Indonezja) – 3680 m n.p.m.
* Apo (Filipiny) – 2965 m n.p.m.
* Marapi (Indonezja) – 2890 m n.p.m.
* Tambora (Indonezja) – 2850 m n.p.m.
* Asama (Japonia) – 2540 m n.p.m.
* Pinatubo (Filipiny) – 1600 m n.p.m.
* Krakatau (Indonezja) – 1555 m n.p.m.
* Manam (Papua Nowa Gwinea) – 1725 m n.p.m.
22 2 22
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T10:30:35+01:00
Kluczewska stopka
Pinatubo
Mount St. Helens
Największą aktywność , czynnych wulkanów wykazują Kiusiu, Aso, Unzen i Sakurajima.Sejsmiczne trzęsienia ziemi są bardzo częste i bardzo silne Ognisty pierścień wzdłuż Pacyfiku; grzbiety śródoceaniczne; młode góry fałdowe, ciągły pas rowów oceanicznych oraz wulkanicznych łańcuchów górskich.Około 460 aktywnych wulkanów należy do tzw. ognistego pierścienia Pacyfiku, granice wyznaczone są przez wybrzeża Azji, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii.
niewiem czy oto chodzi jak by co to napisz
8 3 8