Odpowiedzi

2010-01-19T12:05:13+01:00
Zad.1
a)14400; 700; 8000
b)232,37; 10,19; 90


2010-01-19T12:13:14+01:00
1.
a)14 382 =14 400
690=700
7 971=8 000
b)232= 230
367=370
10
194=190
89=90
999=1000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T12:19:48+01:00
A) do setek:
14 382 - 14 400
690 - 700
1 - 100
7971 - 7 800
b)do czesci setnych:
232,367 - 232,400
10,194 - 10,200
89 - 100
999 9- 1000

Zad 2.
oblicz:
2½-½*∛3⅜+2¹= 2 * ³√27/8 + 2 = 2 * 3/2 + 2 = 3 + 2 = 5
(¾)⁻¹-(-1⅓)²:0,9= 4/3 - (- 4/3 )² : 0,9 = 4/3 + 16/9 : 9/10 = 12/9 + 16/9 * 10/ 9 = 12/9 + 160/9 = 172/9 = 19 i 1/9
(1⅓)²*(-⅓)⁻²-1,9⁰*3⁻¹= (4/3)² * (-3/1)² - 1 * (-1/3)¹ = 16/9 * 9/1 +1/3 = 16 + 1/3 = 16 i 1/3