Sformuluj wnioski do ponizszych cytatow wskazujac glowne motywy dzialania Tomasza Judyna bohatera powiesci S. Zeromskiego "Ludzie bezdomni":
a)"musze to oddac com wzial. Ten dlug przeklety"
b) " Ja jestesm za to wszystko odpowiedzialny. Jezeli tego nie zrobie ja lekarz, to ktorz to inny uczyni"
c) "Nie moge miec zony, ani jednej rzeczy, ktora bym przycisnal do serca z milosci"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • zazu
  • Rozwiązujący
2010-01-19T12:22:05+01:00
JUDYM ROZUMIE BIEDOTE W KTOREJ SAM NIEGDYS ZYL ,CHE ODDAC SIE CALKOWICIE POMOCY BIEDAKOM ,KTORZY UMIERAJA BO NIE STAC ICH NA LECZENIE .WMAWIA SOBIE ZE JEST WINNY ODDAC SIE DAL TYCH LUDZI GDYZ SCZESCIE SIE DO NIEGO USMIECHNELO WYJEZDZAJAC NA STUDIA ,JAKO JEDYNY Z JEGO RODZINY WYNIOSL SIE NA SZCZYTY ,PONOSI WINE INNYCH ZE ODPOWIEDZIALNOSC ZA ZDROWIE TYCH LUDZI JEST SPOCZETE NA NIM SAMYM ,TYM SPOSOBEM ODRZUCA MIŁOSC SWEJ UKOCHANEJ JOASI ODTRACA JA ,GDYZ BOJI SIE ZE NIE OSIAGNIE SWEGO CELU JAKI SOBIE WYZNACZYL JEST TO BOHATER ,DLA KTOREGO DOBRO BIEDNYCH JEST NAJWAZNIEJSZE NIE PATRZY NA SWOJE UCZUCIA I ODTRACENIA POZOSTALYCH LEKARZY ALE DOZY DO ZAPEWNIENIA ZEBRAKOM GODNEGO BYTU W TYM SWIECIE
2010-01-19T12:48:30+01:00
Judym po obserwacji życia i pracy robotników postanowił poświęcić się dla polepszenia ich warunków życia.Rezygnuje ze szczęścia osobistego.Uważa ,iż musi walczyć sam,że życie rodzinne budzi w każdym człowieku dorobkiewicza.Judym boi się,że po założeniu rodziny będzie traktować zawód lekarza jako jedyne żródło dochodu.Nie umie pogodzić szczęścia osobistego i idei poświęcenia się dla biednych.
Judym ma poczucie odpowiedzialności za los ubogich,uważa,że jego obowiązkiem jest spłacić dług wobec swojej grupy społecznej,traktuje zawód lekarza jako nakaz moralny.
4 4 4