Pan Jan wpłacił 1200 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym. Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Janowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%? Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T12:18:15+01:00
X = 8 x 1200/ 100 = 96
x = 96 x 20/100 = 19, 20 - kwota podatku
96 - 19,2 = 76,80 zł - pozostałe odsetki po odliczeniu podatku
Odp:Po roku odsetki wyniosą 96 zl. a po odprowadzeniu podatku w wysokości 19,20 zl zostanie mu 76,80 zl.
1 5 1
2010-01-19T12:21:20+01:00
0,08*1200 zł=96 zł
96-20%*96=96-19,2=76,8 zł
Odp.:Odsetki po roku będą wynosić 96 złotych,jeżeli zostanie od nich odprowadzone 20% odsetki będą wynosić 76,80 złotych.
:D
2010-01-19T12:41:20+01:00
X=8 x 1200/100=96
x=96 x 20/100=19,20 - podatek
96-19,2=76,80zł - pozostałe odsetki
Odp: Po roku odsetki wyniosą 96zł, a po odprowadzeniu podatku w wysokości 19,20zł zostanie 76,80zł.