Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T17:31:37+02:00
Renesansowy budynek stojący na poznańskim Starym Rynku, pełniący niegdyś funkcję ratusza.Wnętrze ratusza zajmuje obecnie Muzeum Historii Miasta Poznania, będące oddziałem poznańskiego Muzeum Narodowego. Izby na parterze powstały pierwotnie w stylu gotyckim, zostały przebudowane w stylu renesansowym przez G. B. di Quadro, jedynie w jednej zachowało się pierwotne sklepienie. Architekt dobudował również dwie izby ze sklepieniami lunetowymi. Pierwotnie mieściło się tu między innymi miejskie archiwum. Pierwsze piętro stanowiło zawsze najbardziej reprezentacyjny poziom ratusza. To tu mieściła się siedziba władz miejskich. Mieszczą się na nim najwspanialsze pomieszczenia ratusza.
1 5 1
2009-09-29T17:36:55+02:00
Jest to renesansowy budynek stojący na poznańskim Starym Rynku.W ratuszy znajdują sie piwnice,parter,pierwsze piętro,sala wielka,Sala Królewska,Sala Sądowa i drugie piętro.Fasada zwrócona jest na wschód - ku Warcie. Jej charakterystyczna, trójkondygnacyjna loggia jest bogato zdobiona.Pomiędzy parterem a pierwszym piętrem biegnie fryz z łacińskim tekstem, będącym przestrogą dla sędziów.A ponad pierwszym piętrem biegnie pas medalionów z wielkimi postaciami starożytnimi.
1 5 1