Odpowiedzi

2010-01-19T12:36:01+01:00
Alkohole należą do substancji organicznych, pochodnych węglowodorów posiadającymi łańcuch węglowodorowy oraz grupę hydroksylową (wodorotlenową) -OH.

Właściwości chemiczne:

* Alkohole pierwszorzędowe utleniają się do aldehydów (RCHO) lub kwasów karboksylowych (RCOOH)
* Alkohole drugorzędowe ulęgają utlenieniu do ketonów (R2CO)
* Ulegają estryfikacji (tworzenia estrów (RCH2OCOR))
2010-01-19T12:39:01+01:00
Właściwości:
Alkohole pierwszorzędowe utleniają się do aldehydów lub kwasów karboksylowych
Alkohole drugorzędowe - utlenieniu do ketonów
Zastosowanie:
do wytwarzania artykułów przemysłowych, w przemyśle kosmetycznym,do produkcji aromatów do ciast,w przemyśle farmaceutycznym Jako płyny dezynfekujące, flotacyjne czy do mycia szyb: autowidol, antyszron, autosilux, autovidex, bilux, antyfryz, jupiter błysk, videx, milux, aseptolśrodki do czyszczenia sanitariów
Otrzymywanie:
Etanol otrzymuje sie metodą biochemiczną w procesie fermentacji alkoholowej. proces ten zachodzi pod wpływem enzymów - np. zymazy zawartej drożdżach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T12:39:57+01:00
Własciwosci;
ciecz lotna
bezbarwna
charakterytyczny zapach
bardzo dobrze miesza sie z woda
alkohol
odczyn obojetny
ulega reakcji spalania
scina białko
K2Cr2O7(w obecnosci stezonego roztworu H2SO4) zmieni barwe z pomaranczowego na zielony pod wpływem etanolu.

Otrzymywanie;
Etanol otrzymuje sie metodą biochemiczną w procesie fermentacji alkoholowej. proces ten zachodzi pod wpływem enzymów - np. zymazy zawartej drożdżach.
Fermentacja alkoholowa polega na przemianie cukru prostego (glukozy). przemianę tę w uproszczonej formie przedstawia równanie reakcji:

C6H12O6-----------drożdże, 34-37C-------> 2 C2H5OH +2 CO2

Zastosowania;
•do wytwarzania artykułów przemysłowych
•w przemyśle kosmetycznym
•do produkcji aromatów do ciast
•w przemyśle farmaceutycznym