Nie umiem zrobić zadania ze słowotwórstwa. wydaje się ze łatwe, ale jednak trudne dla mnie :(

wyraz podstawowy wyraz pochodny
.......................... - kurka
......................... - piórko
......................... - pomyśleć
........................ - afrykański
............................. - marsjański

las - .........................
kazać - ............................
papier - ............................
Europa - ............................
Gdańsk - ............................

zadanie brzmi: do podanych wyrazów dopisz odpowiednio wyrazy podstawowe lub pochodne.
jest jeszcze ciag dalszy zadania, ale podkreślać formanty będziemy w szkole a wiec nie musicie ich podkreślać. z gory dzieki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T12:56:58+01:00
Wyraz podstawowy . wyraz pochodny
kura - kurka
pióro - piórko
myśleć - pomyśleć
Afryka - afrykański
Mars - marsjański

las - lasek
kazać - kazanie
papier - papierek
Europa - europejczyk
Gdańsk - gdańszczanin

Proszę ;].
46 1 46
2010-01-19T13:02:07+01:00
Kura - kurka
pióro - piórko
myślec - pomyśleć
afryka - afrykański
mars - marsjański

las - lasek, leśny
kazać - nakazać, rozkazać
papier -papierek, papierowy
Europa - europejczyk, europejski
Gdańsk -gdański,gdańszczanin

mam nadzieje ze pomoglam :)

86 4 86