Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:12:40+01:00
X- liczba pierwsza.
2x - liczba druga.
2x-12 - liczba trzecia. :)

x + 2x + 2x - 12 = 68
5x - 12 = 68 |+ 12
5x = 68 + 12
5x = 80 | :5
x = 16

prosze :) czyli 1 liczba to 16 ,
2 liczba to 2 * 16 czyli 32
trzecia liczba 20 :)
2010-01-19T13:13:17+01:00
Dane:
x- pierwsza liczba
2x- druga liczba
2x-12 - trzecia liczba

Rozwiązanie:
x+2x+2x-12=68
x+2x+2x=68+12
5x=80/:5
x=16
2010-01-19T13:20:52+01:00
X- pierwsza liczba
2x- druga liczba
2x-12 - trzecia liczba

x+2x+2x-12=68
x+2x+2x=68+12
5x=80/:5
x=16