Zad. 1
Pociąg o długości 500m, jadący ze stałą predkością, wjechał do tunelu o długości 1,3 km. od momentu gdy lokomotywa wjechała do tunelu do momentu gdy ostatni wagon go opuścił minęły 2 min. Z jaką prędkością jechał ten pociąg?

Zad.2 wilk zobaczył zająca w odległości 200m i zaczął go gonić z prędkoscią 20m\s.
W tym samym czsie zajac zobaczył wilka i uciekał 15m\s.Do bezpiecznej nory miał 300m. czy wilk zje zająca?

2

Odpowiedzi

2010-01-19T13:23:38+01:00
Zad.1
v=s/t
czyli:
(0.5+1.3)km*30 1/h=54km/h
Zad.2
V= s/t
200m+300m=500m
t= 500m/20 m na s= 25 sekund
zając by uciec do nory t=300m/15 m na s= 20 sekund
Odp: Zającowi uda się uciec bo ma 5sekundową przewage.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:32:34+01:00
1.
s = 500m+1300m = 1800m (1,8km)
t = 2min = 120s (1/30h)

v = s/t
v=1800m / 120s = 15m/s (54km/h)

2.
sw (droga wilka) = 200m+300m = 500m
vw (prędkość wilka) = 20m/s
sz (droga zająca) = 300m
vz (prędkość zająca) = 15m/s

tw (czas wilka) = sw/vw = 500m : 20m/s = 25s
tz (czas zająca) = sz/vz = 300m: 15m/s = 20s

Wilk nie zje zająca, bo spóźni się o 5 sekund
3 5 3