Odpowiedzi

2010-01-19T13:47:51+01:00
Głównym celem reklamy jest maksymalizacja zbytu oferowanych towarów i usług. Nadawca komunikatu oraz jego reprezentant dążą do osiągnięcia własnych korzyści. Tę główną intencję starają się ukryć w przekazie reklamowym. Reklamodawca zachęca osobę do działania, sugeruje mu, że jego wybór jest trafny i dostarcza mu uzasadnienia tego wyboru. W przekazie wizualnym, jakim jest reklama, trudno wykazać granicę informacji a perswazji. Zadaniem reklamy jest więc zwrócenie skutecznej uwagi na określone towary i usługi, aby konsument zachował się tak, jak oczekuje reklamujący się przedsiębiorca. Jest ona elementem działań marketingowych, ma zbudować i zakodować w pamięci odbiorcy wizerunek danej marki. Producenci starają się związać emocjonalnie nabywcę z określoną marką po to, aby był to ich ulubiony produkt. Celem reklamy jest walka z konkurencją i eliminowanie efektów reklamy innych producentów poprzez intensywną publikację własnych reklam. Ponadto celem jest również rozbudzenie zainteresowania konsumentów określonymi dobrami, bywa, że ponad ich niezbędne potrzeby. Nie jest prawdą, że klient nie zwraca uwagi na reklamę. Część reklam jest zapewne ignorowana, ale znaczna ich część dociera do zainteresowanych produktem. Celem reklamy jest wreszcie tworzenie wizerunku rynkowego firmy jako gwarancji wysokiej jakości wyrobów.


Myślę, że chociaż trochę pomogłam. Pozdrawiam.