Odpowiedzi

2010-01-19T13:46:52+01:00
Na wadze możemy porównać gęstość klucza, wkładając szalke wagi z kluczem do wody, a na drugiej umieszczamy metal, z którego wykonany jest klucz. Gdy waga będzie w równowadze, to znaczy że jest to klucz wykonany z tego metalu, a jeśli mają inną wage, to klucz ma domieszki.
2010-01-19T13:52:37+01:00
Masę tego klucza podzielę przez jego objętość
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:53:43+01:00
Wlewasz do menzurki wodę i sprawdzasz objętość. Następnie wrzucasz do niej klucz i liczysz jego objętość ( od objętości zawartości menzurki po wrzuceniu klucza odejmujesz początkową objętość, czyli objętość samej wody i otrzymasz objętość klucza).
żeby obliczyć gęstość, korzystamy ze wzoru d=m/V

jak można zauważyć, brakuje nam jeszcze masy klucz,którą możemy znaleźć za pomocą wagi kuchennej :)
teraz podstawiamy te wartości do wzoru d=m/V


:)

pozdrawiam :)
1 5 1