Odpowiedzi

2010-01-19T14:02:48+01:00
A.4dm+2,5dm+3dm
4*2,5*3=200dm3=200l=200000ml
b.50cm+30cm+80cm=5dm+3dm+8dm
5*3*8=120dm3=120l=120000ml
c.3,5dm+85cm+40cm=3,5dm+8,5dm+4dm
3,5*8,5*4=119dm3=119l=119000ml
d.1m+1dm+1cm=10dm+1dm+0,1dm
10*1*0,1=1dm3=1l=1000ml
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:15:25+01:00
1l = 1dm³
1l = 1000 ml
a)4dm+2,5+3dm

4*2,5*3=30 [dm³]
30 dm³ = 30 l = 30 000 ml

b)50cm+30cm+80cm

5dm x 3dm x 8dm

5*3*8=120 [dm³]
120 dm³ = 120 l = 120 000 ml

c)3,5dm+85cm+40cm

3,5dm x 8,5dm x 4dm
3,5*8,5*4=119 [dm³]
119 dm³ = 119 l = 119 000 ml

d)1m+1dm+1cm
10dm x 1dm x 0,1dm

10*1*0,1=1 [dm³]
1 dm³ = 1 l = 1 000 ml