Dwa zadania to 20 pkt
zad 1 pan franek zlowil szczupaka wazacego 2,5 kg.glowa tego szczupaka jest tylko o 0,5 kg lzejszy od tulowia.ile wazy sama głowa? i tu ma byc ozwiazanie sprawdzenie i odpowiedz
zad 2
zegar z kukulka wazy 5,5 kg.kukulka jest o 5 g lzejsza od zegara.ile wazy zegar, a ile kukulka? i to tak samo jak w 1 zadaniau rozwiazanie i wgl

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:54:43+01:00
Zad.1
Dane:
2,5kg - waga szczupaka
x - waga tłuowia
x-0,5kg -waga głowy

x+x-0,5=2,5kg
2x=2,5+0,5
2x=3 /2
x=1,5 - waga tułowia
1,5kg-0,5kg=1kg
Odp. Sama głowa szczupaka waży 1kg.
Zad.2
x+x-5=5,5
2x-5=5,5 /+5
2x=10,5 /:2
x=5,25

5,25-5=0,25
odp:zegar wazy 5,25kg a kukulka 0,25kg
2010-01-19T14:00:03+01:00
Zad 1

x - waga głowy
y - waga tułowia

x=y-0,5
x+y=2,5

y-0,5+y=2,5
2y=3
y=1,5 kg

x=1,5-0,5
x=1 kg

x=1kg
y=1,5kg

sprawdzenie :

x+y=2,5
1+1,5=2,5

Głowa waży 1 kg.

zad 2


x - cena zagaru
y - cena kukułki

x+y=5,5
y=x-5

x+x-5=5,5
2x=10,5
x=5,25 kg

y=5,25+5
y=0,25 kg

x=5,25kg
y=0,25kg

sprawdzenie :

x+y=5,5
5,25+0,25=5,5

Zegar waży 5,25kg, a kukułka 0,25kg.