Ze skrawków filcu w kształcie trójkąta równobocznego , o boku równym 3,5 cm. Krzyś wyciął okrągłe podkładki pod nogi od krzesła. Oblicz jaką maksymalną średnicę mogą mieć te podkładki. Wynik podaj z dokładnością do 1 cm. Dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:32:12+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego: h=a√3/2
promień okręgu wpisanego w trójkąt to 1/3 wysokości, więc średnicą będzie 2/3 wysokości, więc liczymy
d=2/3* a√3/2
d=a√3/3
d≈2 cm
2 3 2
2010-01-19T14:34:14+01:00
W trojkacie rownobocznym, ⅓h=r, h=(a√3)/2

h=(3,5√3)/2=3,03≈3
⅓h=1

srednica=2r
2r=2×1
2r=2


4 4 4