Odpowiedzi

2010-01-19T14:09:42+01:00
6²+8²=x²
x=10 - dlugosc ramienia
OBW= 10+10+4+20
OBW=44[cm]
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-19T14:17:29+01:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4 cm i 20 cm, a jego wysokość ma długość 6 cm.Oblicz obwód tego trapezu.
a, b - podstawy trapezu
c - ramię trapezu
h - wysokość trapezu
d - odcinki na podstawie a, którego jednym końcem jest koniec wysokości a drugim końce podstawy a
O - obwód trapezu

a = 20 cm
b = 4 cm
h = 6 cm

a = b + 2d
2d = a - b
2d = 20 - 4
2d = 16 /:2
d = 8

c = ?
z tw. Pitagorasa
c² = h² + d²
c² = 6² + 8²
c² = 36 + 64
c² = 100
c = √100
c = 10

O = a + b + 2c
O = 20 + 4 + 2*10 = 20 + 4 + 20 = 44

Odp. Obwód trapezu wynosi 44 cm.