1.Podaj (krótko) znaczenie :
a) Po nitce do kłębka -
b) Ikarowe loty -
c) Pięta Achillesowa -
d) Stajnia Augiasza -
e) Puszka Pandory -
f) Syzyfowe prace -
g) Prometeizm -
h) Paniczny strach -
i) Olimpijski spokuj -
2.Wymień 3 zalety dobrego sprawozdania :
3.Sprawozdanie to

3

Odpowiedzi

2010-01-19T14:20:23+01:00
A) Po nitce do kłębka -Czyli ond początku do końca
b) Ikarowe loty -śmiałe plany, które mogą skończyć się tragicznie
c) Pięta Achillesowa -Coś co sprawia nam kłopot
d) Stajnia Augiasza -sprawa, rzecz zaniedbana, zapuszczona, zachwaszczona, w bezładzie, rozgardiaszu, nierządzie a. brudach moralnych, którą trzeba nadludzkim ...
e) Puszka Pandory -coś, co wywołuje mnóstwo nieprzewidzianych trudności; źródło nie kończących się smutków, kłopotów, nieszczęść
f) Syzyfowe prace -ciężką praca
g) Prometeizm -pogląd filozoficzno-etyczny nawiązujący do mitu postaci Prometeusza.
h)Paniczny strach -nieopanowany lęk, przerażenie
i) Olimpijski spokuj -miejsce, gdzie jest cicho i spokojnie paniczny strach - panika, trwoga prometejski czyn
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:23:24+01:00
1.Podaj (krótko) znaczenie :
a) Po nitce do kłębka - sposób wyjścia z trudnej sytuacji
b) Ikarowe loty - trudne do osiągnięcia marzenia
c) Pięta Achillesowa - słaby punkt
d) Stajnia Augiasza - bałagan , nieład
e) Puszka Pandory - nieszczęścia , lęki
f) Syzyfowe prace - ciężkie , niewykonalne prace
g) Prometeizm - poświęcenie swego życia dla innych
h) Paniczny strach - lęk , trwoga.
i) Olimpijski spokój - odwaga , panowanie nad emocjami.

2.Wymień 3 zalety dobrego sprawozdania :
-opis zdarzenia
-miejsce zdarzenia
-data zdarzenia

3.Sprawozdanie to relacja z wydarzeń , opis przeżytego zdarzenia.
10 4 10
2010-01-19T14:25:40+01:00
Po nitce do kłębka-znaleźć rozwiązanie dzięki podpowiedziom
ikarowe loty-zbyt wysokie loty,mogą się zakończyć katastrofą
pięta achillesa-słaby punkt
stajnia augiasza-oznacza chaos i nieporządek
puszka pandory-nieszęście
syzyfowe prace-prace które nie przynoszą żadnego efektu
prometeizm-dobrowolne podporządkowanie się czemuś
paniczny strach-bardzo bać się czegoś
olimpijski spokój-być bardzo spokojnym
2.nie mam pojęcia co napisać niestety
sprawozdanie-forma wypowiedzi relacjonujące pewne wydarzenia
7 4 7